Keddre itt lesz...
2024. január 14. írta: Lady Lydia

Keddre itt lesz...

Nagyon hiányzik a szellemi kihívás, így még októberben elhatároztam, hogy ismét elkezdek zongorázni tanulni. Gyerekkoromban jártam zongorázi kb. 6 és 10 éves korom között. Többször is elkezdtem, igazi zeneiskolában. Egy év után vizsgáztam is. A második osztály feléig tanultam, mert mindig meguntam, és nem kaptam meg azt a lökést, hogy tovább gyakoroljak. A főiskolán is megpróbáltam ismét kicsit tanulni, de sajnos ott is meguntam fél év alatt. 

Most pár éve ismét motoszkált a fejemben, gondoltam arra, hogy az iskolában a zongoratermekben tanítás előtt vagy után, vagy lyukas órában gyakorolhatnék. Persze sosem került rá sor, mert vagy a terem volt foglalt, vagy én voltam fáradt.

Otthonra fel sem merült benne a zongora vásárlása, hiszen nincs hely, meg túl sok időm se volt arra, hogy gyakoroljak, a zongoratanárra meg aztán végképp nem futotta. Nem beszélve arról, hogy panellakásban zongorázni... Akkor valahogy nem is tudtam, hogy van elektronikus zongora.

Ősszel elkezdtem keresgélni, utána olvasni, milyen elektronikus zongorát lehetne, mennyibe kerül, honnan lehetne beszerezni. Beszéltem itt Svájcban élő magyar zongoratanárral, aki segített a választásban. Decemberben már tudtam, hogy egy Roland fp30x elektronikus zongorát fogok venni. Keresgéltem, milyen állványt vegyek hozzá, illetve milyen egyéb dolgokra lehet még szükségem.

Decemberben elkezdtem zongoratanárt keresni és megtaláltam Franciskát, aki adott tanácsot arra vonatkozóan, hogy ha hazamegyek Magyarországra, hol nézzem meg a zongorákat, a kottákat.

Karácsony után már néhány kottával és szolfézskönyvvel jöttem vissza, és két nap után megrendeltem a teljes készletet. Nagyon drága volt, majdnem ezer frank. De egy éve dolgozom Svájcban, kifizettem a családom közel hatmillió forintos hitelét, vettem a fiamnak egy új ágyat és ágyneműt több, mint háromszázezer forintért, megérdemlem, hogy magamra költsek.

Hétfőn és kedden érkezik három csomagban a zongora, az állvány, a zongoraszék, a kottatartó, a kis zongoralámpa, a zongora táska, a fülhallgató. Minden szép fehéren. Az a héten összeállítom és berendezem a zongorázós "sarkamat" a szobában. És január 23-án az első zongoraórát is megtartjuk Franciskával. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lutry.blog.hu/api/trackback/id/tr9318302529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása