Egy év alatt már kéne valamit tudnod...
2024. február 10. írta: Lady Lydia

Egy év alatt már kéne valamit tudnod...

depositphotos_85838706-stock-illustration-hand-drawn-sketch-french-flag.jpgA minap egy boltban voltam, a gazdáim megbízásából vásároltam. A pénztárnál egy korombeli filippono hölgy ült. Franciául próbálkozott, amire én automatikusan mondtam a bemagolt mondatot: "Je ne parle pas francais. Szerencsére, ő tudott angolul, így szót értettünk egymással. Felajánlotta, hogy tíz százalék kedvezményhez juthatok, ha regisztrálok az adott bolt alkalmazásában. Miközben ezt a regisztrációt intéztük, elbeszélgettünk. Kiderült, hogy ő történelem tanár volt - amit nem szeretett. Én is mondtam neki, hogy egy éve élek itt Svájcban. Errő ő: "Azért egy év alatt illene már beszélned valamicskét franciául!".

Én elszégyelltem magam, mert valóban, itt élek egy másik országban, és még csak meg sem próbáltam elsajátítani az ország nevét. Nem mintha bármire is mentség lenne, de egy éve angol közegben dolgozom, a boltban és a turisztikai látványosságoknál mindenhol megértették eddig az angol szót. De most elgondolkodtam, és rendeltem is egy francia könyvet. Tényleg illene legalább pár szót, pár mondatot megtanulnom franciául.

Szóval most még ezt is be kéne ékelnem a mindennapjaimba valahogy...

A bejegyzés trackback címe:

https://lutry.blog.hu/api/trackback/id/tr4218323283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása